Tuesday, October 25, 2011

10 pantai terindah di dunia


1. Fernando de Noronha
terletak pantai Brazil. Pantai ini hanya diketahui oleh segelintir orang saja. Pantai ini digelari sebagai “The Most Beautiful Marine Park in The World”  kerana keindahan warna lautnya yang jernih dan tempat ini merupakan UNESCO World Heritage Site.
2. Maldives
Terletak di Negara Kepulauan Maldive yang berada sekitar 700 km dari arah barat daya Sri langka. Pantai negara ini dikenali sebagai “The Best CALM BEACHES in The World”.
3. Anguilla
Berada di Laut Caribbean, timur Puerto Rico. Pantai ini terkenal dengan batu karangnya. Anguilla punya segalanya. Ketenangan, kebersihan, modern, lengkap dengan kehidupan pulau kecilnya yang benar-benar “Carribean”.
4. Boracay, filipina
Terletak di pulau kecil  sekitar 300 km selatan Manila dan juga merupakan pantai paling biru di Lautan Pasifik.
5. Horseshoe Bay
Sebuah Pantai Pelabuhan yang terletak di barat Vancouver. Banyak kapal dan kawasan pergunungan yang boleh dinikmati pemandangannya.
6. Kondoi, Coral beach Okinawa, Jepun.
Okinawa. Kepulauan teraman di dunia ini.
7. Lanikai Beach, Hawaii
Pantai ini tidak begitu besar, tetapi merupakan pantai dengan air terjernih dan terbiru di Hawaii. Lengkap dengan pemandangan dua pulau kecil yang bernama Mokuluas.
8. Mnmbe Lodge, Tanzania
Pantai terindah di Benua Afrika. Perjalanan ke Zanzibar tidaklah mudah, tapi jika anda telah sampai di pantai ini, semuanya terasa sangat berharga.
9. Tulum Beach, Mexico
Salah satu resort pertama yang ada di Mexico. Pernah bermimpi berenang di pantai yang berpasir putih, tenang dan rileks diiringi oleh latar belakang piramid-piramid suku Maya? inilah tempatnya.
10. Whitehaven, Australia
7 Kilometer Pantai Pasir putih terbersih.
BONUS


Sanur Beach, Bali





Raja Ampat, Indonesia





Dreamland, Bali





Padang-padang, Bali





Mentawai, Indonesia (Sebelum tsunami)


nak pergi dekat semua tempat ini tidak tahu bila dapat pergi..pantai ini sajalah yang mampu saya pergi..=)..pantai kerachut yang terletak di taman negara teluk bahang, Pulau Pinang...



















































3 comments: